tisdag 4 september 2012

Paus



Mycket har hänt i sommar, både roliga men även jobbiga och tråkiga saker. Det jobbiga har en förmåga att ta över och lusten att blogga har inte funnits alls. Får se om det här blir en omstart eller om detta inlägg följs av ännu en paus - jag vet inte.

Vardagen har i alla fall dragit igång ordentligt och jag välkomnar hösten med dess rutiner och scheman. Elsa har börjat 6-års och blivit en riktig skoltjej med för stor ryggsäck och nya, härliga resonemang. Många nya kompisar har hon fått och hon verkar trygg i den nya miljön, trots att det är en av Sveriges största grundskolor hon går på. Sirre är också nöjd med livet och verkar inte sakna att ha storasyster på dagis. Han har lärt sig cykla utan stödhjul nu i sommar och vuxit flera centimeter så alla byxor har plötsligt blivit för korta.

Vi har fått en inneboende. Anders lillebror Samuel tog sig in på jägmästarutbildningen på SLU och bor hos oss tills han hittar ett vettigt boende i stan. Ungarna gillar det skarpt. Även Hector som fått mer motion än vanligt de här veckorna. Jag och Anders hoppas hinna sno till oss lite barnfri tid tillsammans medan vi har inneboende barnvakt. :-)

(Foto: Viktoria Wigenstam)

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir av att hitta ett nytt inlägg hos dig. Vad tråkigt med just tråkigheter, de kommer i omgångar - tyvärr.
    Skönt med vardag och rutin i livet, även om helgerna kommer som ett skönt avbräck då vad som helst kan hända.
    Jag hoppas på tätare bloggande från dig men är glad att du tagit dig tid att skriva om er vardag.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, sinnesstämningen påverkar helt klart blogglusten. Fast ibland tycker jag man vill skriva mer när det känns tungt, men så vill man kanske ändå inte dela sina deppiga inlägg. Då blir det inget alls istället.... Har som bekant varit rätt glest från min sida också. ;-)

    Hoppas iaf att ni alla får det lite lättare snart igen! Kram.

    SvaraRadera