torsdag 27 september 2012

Harry Potter

För några veckor sedan var fam Lundman på besök. Jag och Tommy skulle springa Umemilen och vi hade taggat hela sommaren för den här tävlingen sedan den senaste dusten vi hade under Blodomloppet i våras då jag faktiskt lyckades springa in före Tommy. Den här gången var det hans tur att slå mig och med snöpliga 25 sekunder fick jag se mig besegrad. Trots detta var jag riktigt nöjd med tiden, 55:11 vilket är en putsning av personliga rekordet med flera minuter.

Under deras besök kom det fram att jag aldrig sett Harry Potter-filmerna. Har inte läst böckerna heller. Tydligen hör det till allmänbildningen så för ett par dagar sedan damp ett stort paket ned i brevlådan med alla 8 filmer...!


Tack så mycket Lollo och Tommy, nu ska här ses film!

4 kommentarer:

  1. Nu har ni många timmar framför er. Jag uppskattar filmerna, har sett alla utom den sista. Poppa mycket popcorn och se till att ha benen i soffan, du vet aldrig vad som finns under den. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja då kommer jag å förbi oallmänbildad! ;) Har halvsett nån av filmerna, men det är verkligen inte min typ av film. Tror Farhad har alla, han gillar dom dock!

    SvaraRadera
  3. Har faktisk läst böcker och sett filmerna, förutom sista tror jag....
    Men böcker är helt oslagabara som i de flesta fallen. Mycket bättre :) Har böckerna om du är intresserad ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du har mycket kloka vänner, det hör verkligen till allmänbildningen! Ha så kul med tittandet och jag hoppas verkligen att du blir inspirerad att läsa böckerna också. De går egentligen inte ens att jämföra med filmerna utan är en klass för sig!

    SvaraRadera