onsdag 14 september 2011

Med näsan i boken

Under ett par veckor har jag upplevt mina dagar som student igen. Jag har repeterat immunologi, pluggat in T- och B-cellers funktion igen och utveckling. Läst på om astma och KOL och har även lite koll på allergi.

Det är inte för att lusten helt plötsligt föll på (även om det har varit grymt nyttigt att repetera allt det här) utan för att det väntar en muntlig tenta på måndag. Godkänt betyg krävs för att jag ska kunna gå upp och disputera i vår så håll gärna en tumme att det går bra!

I morgon passar jag på att läsa hemma och hoppas hinna med en löprunda på lunchen. Bara det kunde sluta regna nu.

3 kommentarer:

  1. Jag ska också sitta hemma imorgon med näsan i böcker, och artiklar. Ska på kurs nästa vecka i Uppsala. Vi håller tummarna för sig, kommer säkert att gå jättebra.
    (håller också tummarna att det ska sluta regna, så vi får oss lite motion ;-))
    /Cissi

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att hålla tummarna på måndag! Heja du! :)

    SvaraRadera
  3. En löparrunda kommer säkert göra susen för pluggandet. Lycka till på måndag. Heja Bettan!

    SvaraRadera