torsdag 11 augusti 2011

Noliafynd

I söndags gick jag på Stora Nolia tillsammans med tiotusen andra. Lämnade barnen hemma så jag kände mig riktigt ledig och hann titta på det mesta.
Nog för att det finns mycket skräp och hokuspokus-grejer men det finns även många "bra att ha"-grejer. (Wrapmaster är onekligen en sådan.)  Ikväll har jag packat in alla våra extratäcken och kuddar i stora vacuumpåsar. Det som tidigare tog upp enorm plats för förvaring tar nu bara upp en bråkdel. Vårt enorma dubbeltäcke i dun är numera platt som en pannkaka. :-)

4 kommentarer:

  1. Vacuumpåsar. Hm, kanske vore en god idé för mig och Simon också som bor lite trångt och behöver spara på utrymmena.

    SvaraRadera
  2. Hur då? Har du nån vacuummaskin eller? Ursäkta om jag fattar trögt... ;)

    SvaraRadera
  3. Marica: Man suger bara ut luften med dammsugaren. Inget mer avancerat än så.
    /Bettan

    SvaraRadera
  4. Haha, va!? Hade ingen aning om att sånt fanns. Gud så skönt att få trycka ihop åbäket!

    SvaraRadera